Telemedicina, lekarski pregled na daljinu

Telemedicina,  lekarski pregled na daljinu

Lekar preko interneta, kako to funkcioniše?

Želimo da podelimo jednu pozitivnu priču o zdravlju i sve to kroz direktno savetovanje o zdravlju i iskustvo iz sveta dugo već 35 godina, posebno pospešeno Covidom 19. 

Za dobijanje relevantnog medicinskog saveta i neophodnog saveta u vezi sa rezultatima laboratorijskih testiranja ili određivanja terapije odavno se u svetu ne mora ići u lekarsku ordinaciju. A to je danas sve prisutnije i u Srbiji, gde telemedicina, kako se ovaj proces konsultacija sa lekarom na daljinu zvanično zove, postaje prihatljivo i pristupačno rešenje.

Pandemija kovid-19 otežala je mogućnost odlaska kod lekara čak i za redovne preglede, a u slučaju kada se nalazite u inostranstvu, recimo na letovanju čija sezona se bliži, vaš doktor je ionako daleko. 

Tu je telemedicina spas, posebno u današnje vreme savremenih telekomunikacionih tehnologija, čija upotreba u mnogome olakšava i dobijanje lekarske usluge.

Po definiciji Svetske zdravstvene organizacije (SZO) telemedicina predstavlja pružanje zdravstvene zaštite uz upotrebu informacione tehnologije, a za potrebe dijagnostike, terapije i prevencije bolesti, potrebe kontinuirane edukacije zdravstvenog osoblja i sve u interesu očuvanja zdravlja pojedinca i zajednice.

Prednosti telemedicine, kada je klasičan pristup lekaru otežan ili čak nemoguć, je ogromna i može biti po život presudna. Potreban vam je samo mobilni telefon ili kompjuter i internet veza da biste na svom jeziku svuda u svetu dobili lekarski savet, izvršili pregled ili da vam se samo protumače rezultati laboratorijskih analiza i snimaka koje ste napravili.

OnlineDok korisnicima omogućava konsultaciju sa lekarom bez odlaska u lekarsku ordinaciju, kliniku ili bolnicu. OnlineDok je način da se uz korišćenje telekomunikacionih i informacionih tehnologija pruže medicinske usluge bez obzira na to gde se geografski nalazite, uz napomenu da OnlineDok ne pruža konsultacije u hitnim slučajevima u kojima je život pojedinca ugrožen. 

Proces korišćenja konsultacije sa lekarom bez fizičkog kontakta je u poslednje vreme sve više moguć, zahvaljujući napretku tehnologije, a sve u cilju smanjenja troškova, uštede vremena, prevencije i najbitnije u cilju očuvanja sopstvenog zdravlja. 


Zašto je OnlineDok usluga Globos osiguranja pravi izbor klijenta?

Da li bismo više vremena posvetili prevenciji da ne moramo da čekamo na rutinski ili iznenadni pregled?

Da li nam je svejedno kada se nađemo u inostranstvu i jezička barijera spreči konverzaciju sa doktorom?

Da li nekada nemamo vremena da odemo kod lekara ili ga odlažemo?

Korišćenjem usluge telemedicine možete se jednostavno povezati sa doktorima i konsultovati u vreme i na mestu koje Vama odgovara. S tim u vezi, Globos osiguranje je prva osiguravajuća kuća u Srbiji koja je omogućila korišćenje usluga lekara na daljinu u sklopu paketa osiguranja. Na ovaj način klijent štedi svoj dragoceni resurs – vreme, naravno, u situacijama kada direktan kontakt sa lekarom nije neophodan. Online lekarski pregledi mogu se koristiti na sledeća dva načina:

    1. Kao poklon uz OnLineDok paket osiguranja od težih bolesti i hirurških intervencija u okviru dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja.

    2. U okviru putnog osiguranja kada se omogućava komunikacija sa lekarom u inostranstvu na srpskom jeziku u situacijama kada nije potreban neposredan kontakt.

OnLineDok, šta je to?

OnLineDok je paket dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja od težih bolesti i hirurških intervencija sa poklon uslugom telemedicine. Globos osiguranje svojim osiguranicima sa ovom polisom poklanja jednu uslugu online konsultacija sa lekarom godišnje i to za slučajeve kada je konsultacijom moguće rešiti zdravstvenu situaciju.

Kako biti u inostranstvu, a imati lekara koji govori srpski jezik?

Sa Globos osiguranjem je ovo vrlo lako, jer polisa putnog zdravstvenog osiguranja obezbeđuje i uslugu telemedicine. Umesto pregleda lokalnog lekara u inostranstvu preko poziva call centru omogućava se online komunikacija sa lekarom iz Srbije na srpskom jeziku, više puta tokom trajanja jedne polise. Ova konsultacija prevazilazi problem jezičkih barijera i sporazumevanja sa lekarom u inostranstvu. Naravno, ova usluga je namenjena isključivo slučajevima kada nije neophodan pregled pacijenta od strane lekara, već se može pružiti lekarski savet, prepisati terapija i analizirati rezultati i bez direktnog kontakta.

Koje usluge pruža telemedicina?

Telemedicina nudi usluge lekara opšte prakse, pedijatra, pulmologa i interniste. Usluge su savetodavne i ove usluge nisu zamena za profesionalnu medicinsku dijagnozu ili terapiju. Preko usluge telemedicine klijent dobija savete i informacije za koje nije neophodan neposredni kontakt lekara sa pacijentom, savete za lekove, kao i tumačenje laboratorijskih nalaza.

Kako stupiti u kontakt sa lekarom korišćenjem usluge telemedicine?

Klijent kontaktira call centar na broj +381 11 36 36 939,  radi zakazivanja termina konsultacija davanjem broja polise, nakon čega operater proverava dostupne termine i u dogovoru s klijentom određuje termin. Klijent dobija instrukcije sms-om ili mejlom na koji način će ga lekar kontaktirati u naznačeno vreme. 

Aplikacija omogućava da se konsultacija sprovede na jedan od sledeća 3 načina: audio poziv, video poziv, chat.

Kada je dostupan call centar?

Kontakt centar za zakazivanje konsultacija telemedicine je dostupan od 00-24h, 365 dana u godini.

    • Kreiranje medicinskog izveštaja

Nakon detaljno sprovedenih analiza, na kraju svakog OnlineDok razgovora, klijent dobija medicinski izveštaj, koji preuzima u aplikaciji.